X

Generatia Milenialilor a schimbat in ultima vreme tiparele traditionale de consum, modul de lucru, relationare si comunicare stabilite de generatiile anterioare. Ei sunt cei responsabili pentru un nou concept numit „Economia Experientei”. Dar ce anume creaza aceasta paradigma si de ce isi doresc Milenialii experiente, mai degraba decat bunuri materiale?

Cine sunt Milenialii?

Definirea unei categorii a populatiei asa cum sunt „Milenialii” nu este o sarcina usoara, dar cea mai mare parte a media este de acord asupra unui lucru: acesti tineri nascuti dupa anii 80 sunt o generatie digitala, hiperconectata si cu valori sociale si etice inalte. Toate acestea si multe altele ii fac sa fie diferiti de generatiile anterioare.

Nascuti si crescuti in tehnologie inca de cand erau mici, acesti tineri sunt constienti de faptul ca resursele planetei noastre sunt limitate. De aceea ei sunt concentrati pe alte tipuri de nevoi. Spre deosebire de Baby Boomers si de Generatia X, ale caror obiective tineau de obtinerea unui numar cat mai mare de obiecte materiale (case, masini, terenuri, obiecte scumpe, etc), Milenialii isi doresc experiente de viata si confort.
Milenialii sunt interesati de bunastarea colectiva si personala si au preocupari legate de mediu si de sanatate. Pentru ca au printre prioritati grija fata de mediu, multi Mileniali au tendinta, de pilda, sa cheltuie mai mult pe produse care provin din surse responsabile. De asemenea, ei sunt dornici sa cumpere produse care nu sunt neaparat de la branduri traditionale sau consacrate.

Generatia lor este caracterizata in primul rand de dorinta constanta de a calatori, de a experimenta lucruri, emotii si senzatii noi, spre deosebire de generatiile anterioare, care au trait intr-o lume mult mai putin globalizata decat cea de azi.

Fiecare Milenial tanjeste dupa experiente

Pentru tinerii secolului XXI, succesul se masoara in experiente, nu in bunuri materiale. Ei admira oamenii care au vizitat cat mai multe tari, au dus o viata plina de adrenalina si s-au bucurat de placerile unui stil de viata bun. Cu alte cuvinte, s-au delimitat de bunurile materiale, nu isi mai doresc obiecte, ci posibilitatea de a calatori si de a se bucura de viata din plin. Retelele de socializare, companiile aeriene low-cost si globalizarea au reprezentat o parte esentiala a acestei schimbari.

Generatia Milenialilor nu se caracterizeaza doar prin experiente reale, ci este si intr-o permanenta cautare de conectare. Conectare cu oamenii, cu natura, cultura si emotiile. De aceea, multi dintre ei obisnuiesc sa posteze pe retelele de socializare despre experientele si trairile lor. Acesta este un alt element cheie al generatiei Milenialilor: sunt obisnuiti sa impartaseasca momente cu comunitatea lor, fie ca este vorba despre un apus frumos pe plaja, experiente noi precum parasutismul, preparate delicioase pe care le-au incercat intr-un restaurant nou sau un eveniment cool la care au participat. Viata aspirationala a fiecarui Milenial se masoara in momente si experiente.

Milenialii la serviciu

Dorinta permanenta de a trai noi experiente de viata se resimte si in rutina lor de la serviciu si in aspiratiile profesionale. In deceniile precedente, oamenii cautau locuri de munca stabile, in care sa poata evolua si de unde sa iasa chiar la pensie. Obiectivul era de fiecare data obtinerea unui salariu mai mare gratie experientei dobandite in aceeasi firma.
Situatia actuala este diferita. Tinerii din ziua de azi isi doresc schimbari in bine, insa nu numai in ceea ce priveste salariul. Si alte experiente conteaza: o masina de serviciu, beneficii, calatorii in interes de serviciu, activitati de team building, etc.

O provocare extrem de importanta pentru companiile din zilele noastre este atragerea si retinerea talentelor si obtinerea competentelor necesare pentru tranzitia catre angajatii din domeniul tehnologic. Companiile vor trebui sa vina cu noi moduri de lucru pentru a obtine si valorifica noi surse de dezvoltare pe aceasta piata globala din ce in ce mai competitiva.

Adaptarea la noua normalitate

Milenialii vor constitui, pana in 2025, cel mai mare procent din forta de munca existenta la nivel global. Tocmai de aceea, nu este deloc surprinzator faptul ca firmele sunt preocupate de felul in care nevoile Milenialilor ar putea schimba modul de functionare al afacerilor.
Pe masura ce reprezentantii generatiei Baby Boomers ies la pensie rand pe rand, companiile existente vor avea parte de noi provocari. Pentru a gestiona cel mai mare transfer de cunostinte organizationale, va trebui sa intelegem motivatiile si asteptarile generatiilor noi fata de locul de munca.

Milenialii par mai preocupati sa-si puna pe picioare propria viata si sa se regaseasca pe sine, inainte de a se stabili. Se plictisesc repede de rutina, iar asta ii face sa fie intr-o permanenta cautare de nou. Ei isi doresc sa schimbe lumea prin rescrierea regulilor, o tendinta care se remarca si in viata profesionala. Milenialii sunt probabil cea mai puternica generatie de pana acum: nativi digital, curiosi si aflati intr-o perioada de invatare.
Milenialii sunt ambasadorii unor termeni precum flexibilitate, echilibru in viata profesionala, aprecierea angajatilor – toate acestea fiind elemente fundamentale pentru modul in care si-ar dori sa lucreze. Ei isi doresc o mai mare libertate de organizare a modului in care isi structureaza activitatea profesionala.

Iar companiile faceau deja trecerea la acest nou stil de viata, oferind programe si stiluri de lucru flexibile, precum munca de acasa sau servicii pentru ingrijirea copiilor, pentru a pastra personalul. Anul trecut, insa, odata cu pandemia provocata de COVID-19, majoritatea companiilor au fost nevoite sa se adapteze rapid la noi moduri de lucru care vor ramane probabil o realitate.Tehnologia digitala si mobila a dus la o estompare mai mare a liniei dintre serviciu si viata privata.

Cum recrutezi talente din generatia Milenialilor?

Atunci cand isi cauta un nou angajator, Milenialii fac cercetari complexe. Pentru ca sunt hiperconectati, Milenialii au acces la informatii despre companii care nu erau disponibile inainte. Ei pot afla experientele altor angajati si pot intelege cultura companiei si modul de lucru. De aceea, construirea unui branding bun pentru angajator si angajat te poate ajuta sa atragi cei mai buni profesionisti.
Milenialii isi doresc un loc de munca in care sa regaseasca angajati interesanti, bine platiti, motivati, intr-un mediu modern si stimulant, in care se pot conecta cu oamenii. O companie in care au incredere si care ii apreciaza. Ei prefera organizatiile care ii pretuiesc suficient de mult incat sa le ofere optiuni, flexibilitate si oportunitati de invatare.

Milenialii pun pret pe relatii, recunoastere si recompensa din partea leaderilor lor. Ei prefera comunicarea deschisa si inspiratia, nu presiunea si controlul. Aceasta forma de recunoastere poate varia de la review formal, discutie informala, sau stimulente la locul de munca. Cu alte cuvinte, un instrument extrem de eficient pentru implicarea si retentia angajatilor.
Daca vrei sa faci ceva diferit si inovator pentru a-ti motiva tinerii angajati, sau daca te straduiesti sa gasesti un cadou perfect pentru un Milenial, cadourile experienta sau voucherele cadou sunt optiuni excelente. Le vei oferi astfel optiunea de a alege din sute de experiente si ii vei ajuta sa aiba parte de si mai multe amintiri minunate.

Sursa: https://wewander.com.au/blogs/news/millennials-look-for-experiences-over-possessions